Rutes

Preguntes més freqüents:

abans d'enviar-nos una consulta, si us plau, reviseu les preguntes més freqüents. Potser trobareu resposta de forma més ràpida al vostre dubte.

Si no hi trobeu cap resposta, adreceu-vos a nosaltres a través del SRV o bé ompliu el formulari.

Com em faig el carnet?

El Carnet d’usuari és el document que et permet fer ús dels serveis de la Biblioteca Jaume Vila de Mollerussa, així com dels serveis que ofereixen la resta de biblioteques incloses en el Catàleg Col·lectiu de la Lectura Pública. Per tant, també pots utilitzar els serveis de la nostra biblioteca si tens el carnet de qualsevol altra biblioteca inclosa en aquest catàleg.

El Carnet d’usuari és gratuït i té una validesa de cinc anys. És personal i intransferible. El personal de la biblioteca et podem demanar que t'acreditis amb el DNI en el moment d’utilitzar-lo.

Per obtenir-lo cal que presentis qualsevol dels següents documents: DNI, NIE, passaport o carnet de conduir; i omplir i signar una sol·licitud. Si l'adreça que consta a la teva documentació no és correcta cal que ens facilitis una adreça de contacte comprovable mitjançant un full d’empadronament o una factura de serveis (llum, aigua, gas, telèfon,...)

Si tens menys de 13 anys, els responsables de signar la Sol·licitud de Carnet d’Usuari són els teus pares o tutors legals.

Recorda que ens has de comunicar els canvis de domicili i/o la pèrdua o furt del carnet. Les transaccions que es realitzin amb el teu carnet, fins que no ens en comuniquis la pèrdua o robatori, són responsabilitat teva.

En cas que el perdis o se't faci malbé caldrà que el renovis i, per fer-ho, hauràs d'abonar la taxa municipal corresponent. En cas de robatori, si presentes una còpia de la denúncia, el carnet te'l renovarem de forma gratuïta.

Les dades personals que ens facicitis s'inclouen a la base de dades del Catàleg Col·lectiu de la Lectura Pública, de la qual n’és titular el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya. Et pots adreçar a la Biblioteca per a exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes establerts per la legislació vigent.

Puc gestionar els meus préstecs i dades en línia?

Només cal que et donis d'alta al nostre catàleg Argus, per fer-ho, has de tenir el carnet d'alguna de les biblioteques del Sistema de Lectura Pública de Catalunya. Si no el tens, passa per la nostra biblioteca.

Amb el carnet ja podràs donar-te d’alta i crear el teu perfil personal a https://elmeuargus.biblioteques.gencat.cat

Quants documents em puc endur i durant quant temps?

Et pots endur en préstec durant 30 dies un màxim de 20 documents, distribuïts de la següent manera: 10 llibres, 4 revistes, 3 àudios i 3 vídeos.

És imprescindible presentar el Carnet d’usuari o el DNI per poder realitzar el préstec.

El servei de préstec finalitza un quart d’hora abans de tancar la biblioteca.

On els torno?

Has de retornar els documents als taulells de préstec abans de la data de venciment. També els pots tornar, qualsevol dia i a qualsevol hora, a la bústia de devolucions instal·lada a l'exterior de la biblioteca.

Per a retornar els documents no cal que portis el carnet de préstec.

S'ha acabat el termini. Me'l puc quedar més temps?

Pots renovar fins a 2 vegades els documents que tinguis en préstec sempre que cap altre usuari l'hagi reservat i no hagi expirat la data de retorn.

I si els torno tard?

El sistema informàtic assignarà automàticament una penalització d'1 punt per document i dia de retard a partir de la data de venciment del préstec. Per cada 90 punts acumulats s'aplicarà una suspensió temporal del servei de préstec de totes les biblioteques públiques.

El document que busco el té un altre usuari. Me'l podeu reservar?

I tant que sí. Pots reservar fins a 5 documents que estiguin en préstec de forma presencial, per correu electrònic a info@bibliotecamollerussa.cat , per telèfon al 973712248 o bé a través del catàleg en línia El meu Argus.

Quan els documents arribin a la biblioteca ens posarem en contacte amb tu. Si durant 5 dies no passes a recollir el material, la reserva s'anul·larà automàticament.

El document que busco està en una altra biblioteca. Me'l podeu demanar?

Posa't en contacte amb nosaltres al telèfon 973712248, per correu electrònic a info@bibliotecamollerussa.cat o bé fes la teva sol·licitud al taulell.

Quan els documents arribin a la biblioteca ens posarem en contacte amb tu. Si durant 5 dies no passes a recollir el material, la reserva s'anul·larà automàticament.

Si se'm fa malbé o perdo un document...

Caldrà que el restitueixis per un altre exemplar de la mateixa edició, o si aquest està exhaurit, lliurar-nos el seu valor. El valor de l’obra es determina, en el cas dels llibres per la Base de Dades de l’ISBN i, en el cas d’altre material, segons les taxes en vigor que determini l’Ordenança Fiscal corresponent.

Si el desperfecte no és en el document en sí sinó a les caixes contenidores, també s’haurà de reposar el material o abonar la taxa en vigor que determini l’Ordenança Fiscal corresponent.